Image: YouTube

The Weather Channel has been known to publish rubbish articles like “Woman Hit By Waves During Selfie” and “Before the Bikini: Vintage Beach Photos.” But even the channels’s thirsty editors can brutally own the internet’s bullshit vendors. A brand new segment calls out the climate change-denying reporting at Breitbart, and it’s two minutes’ of burns.

Reporter Kait Parker posted a compelling video today that condemns the conservative website for misrepresenting her own climate report as well as climate change data in general.

Advertisement

“Last week, Breitbart-dot-com published a story claiming global warming is nothing but a scare, and global temperatures were actually falling,” Parker says in her new video retort. “The problem is, they used a completely unrelated video about La Niña with my face in it to attempt to back their point.”

Parker is referencing a now-famous Breitbart story titled “Global Temperatures Plunge. Icy Silence From Climate Alarmists” that was published last week. The story was riddled with errors and erroneous scientific data. But what made matters worse is that the US House Committee on Space, Science, and Technology tweeted the story out as evidence of climate change denial.

The story alone wouldn’t have been so bad—Breitbart’s track record on science news is abysmal—but when the US House Committee tweeted out the link, it lent credibility to the story that it simply didn’t deserve. Scientists and politicians voiced their frustrations to no avail. And Parker defended her story with good old fashioned facts, helping climate change skeptics understand what’s really happening to planet Earth as outlets like Breitbart mislead millions of readers.

Then, the Weather Channel launched an all-out assault against Breitbart News, and the lies it’s spreading about climate change. The team published a line-by-line retort to the false Brietbart post titled explaining how it got the facts wrong.

Advertisement

The skewered climate change article is hardly the only one of its ilk to grace the pages of Breitbart.com, though. The conservative website has been promoting misinformation about climate change for years, having published shady science stories with headlines like, “Rebutting Climate Alarmists With Simple Facts,” “Climate Change: The Hoax That Costs Us $4 Billion a Day,” and “Climate Change: The Greatest-Ever Conspiracy Against The Taxpayer.”

We’ve reached out to Breitbart for comment on the takedown and will update this post if we hear back.